Chat with us, powered by LiveChat Road racing. En verden med spænding og fællesskab

Road racing

Road racing.

Vi har helt tilbage fra 1990 haft med Roadracing at gøre. Vi har igennem den tid samlet forskellige dele, der kan hjælpe en ny Road Racing eller Trackday kører. Dette er med til at danne en perfekt start i en fantastisk sport.

Vi vil også være at finde på udvalgte TrackDay arrangementer, hvor vi igennem mange år har hjulpet mange kørere. Vi kan klare tekniske problemer, svejsning af knækkede dele, aluminium, rustfri, eller titanium, eller bare hjælp med en reservedel. Alt dette kan blive forskellen på at kører hjem eller blive. Og samtidig med til at få lidt mere banetid.

Vores bog "Fra Track-day kører til Roadracing kører" er en guide for nybegyndere, hvordan man kommer igang osv. Man kan besøge vores eget racing team her https://www.facebook.com/sayjesracing/



  • Elektronik og El-dele

    Her finder du den lille led baglygte som er perfekt til regnvejrs kørsel i roadracing. AIM Laptimer, gearindikator, startrelæ, dæktryksmåler og multistik er blandt elektronik delene. Sådan noget som letvægts batterier er også et sted at spare vægt. At gå fra et fabriksmonteret batterie til et Skyrich letvægts batteri på 500 gram, er virkelig et "let" sted at spare vægt på

    Er der andet du mangler til din racer så tøv ikke med at sende os en forespørgsel.
  • Chassis dele.

    Tysk kvalitet, mange muligheder og farvevalg.

    Denne kategori indeholder alt fra carbon dæksler, crash pads, vinkel ventiler, sædegummi, clips og meget mere. Delene er ting der kan være med til at beskytte din racer. Dele der kan  være med til at bringe vægten ned. Justerbare dele eller hvor materialet er stærkere og bedre egnet til trackdays og race end de org. dele er. LSL er et af de mærker hvor kvaliteten skiller sig ud, der er ingen tvivl om at det er typisk tysk. De laver rigtig mange fine produkter, crash pad, fodhvilerkonsoller, klinger for brems og kobl.  Mange farve muligheder gør også at man kan få et flot design på motorcyklen. Skjolde lavet i carbon og justerbare klinger der lige giver din racer et lidt mere stilfuldt look er også iblandt mulighederne.
  • Pleje og smøre produkter

    Det er en stor tillidssag at vælge pleje og smøre produkter til sin racer.

    Under menuen "værktøj" og under "værktøj til motorcykler/scootere/kemi" findes der en hel del flere produkter, som er lidt mere bredt dækkende. Hold din racer i form, der er masser af ting du selv kan gøre. Vedligehold og kontrol er en vigtig del, både for sikkerheden og holdbarheden.

    Vi har forskellige mærker i pleje og lige i smøre produkter, det er alle sammen mærker vi kan stå inde for. Der er alt inden for bremsevæske, kædespray, motorolie, til forgaffel olie. Plejeprodukter lige så som vask, polere og rengørings produkter.

    De produkter der er lavet specielt til race er kun at finde i denne kategori.

  • Motordele

    Motordele er alt fra koblingsplader, koblingspakninger, kølerslanger og opgraderingskit. Mange af dele er uorg. dele, og af god kvalitet.

    Mærker som Samco, K&N og Vesrah er i blandt mærkerne som vi har stor erfaring med. Vi har solgt det igennem mange år til gade motorcyklerne og til racer/trackday kører.

    Er der noget du ikke kan finde i webshoppen så smid os en forespørgsel, vi kan stort set skaffe alt inden for det område.
  • Mc Løfter - Paddock Stands.

    Let måde at placere raceren stabilt uden at dækkene rør jorden..

    Løfter i forskellige modeller og udgaver. Den er med til at gøre det lettere at skrue på din motorcykel. Vi føre blandt andet løftere fra Bike-Lift, som er Italiensk og en super kvalitet. Produkterne er beregnet til trackday og road racing kører.

    Vi levere et stort udvalg af hele Bike-lift programmet. Bag, for og center løftere i mange udgaver. bobbins til de forskellige modeller. Udover Bike-lift løfterne har vi også mc holderen "Bike grabben", den smarte hvor du blot ruller et af hjulene op i holderen så står raceren der.
  • Bøger om trackdays og roadracing.

    Guiden ind til en fantastisk sport:

    Et forsøg på at give læseren en god vejledning til at begynde med banekørsel på motorcykel. Helt fra bunden som nybegynder på Trackdays til en habil road racer. En guide ind i en fantastisk sport, som er stærkt vanedannende. Der findes mange forum, hvor relevante spørgsmål bliver stillet om f.eks teknik, hvordan man kommer i gang og så videre. Denne bog stiler efter at kunne give læseren svar, på de fleste af de spørgsmål, også efterhånden som de måtte dukke op. Bogen kan bruges som en guide, hvor man kan springe over dele af den, hvis man allerede er godt inde i det der beskrives. Der er meget stor forskel på en trackday kører og en etableret road racing kører. Nu hvor tiderne har gjort at vi nærmer os hinanden mere og mere, med fælles arrangementer osv. er der nu behov for en guide og en forståelse for maskineriet. Svaret ligger ikke i listen over hvor meget lækkert grej og HK maskinen har, men hvordan det bliver brugt. Bøgerne er pt udgivet på dansk og på norsk. Målet er også at få den udgivet på engelsk.
  • Bremsedele til Trackday og Road-Racing.

    Mange ønsker at opdatere deres bremser til banekørsel. Det vigtigste er rengøring, og frisk bremsevæske, dernæst armerede slanger, og evt. en bedre og mere præcis master.

    Bremseklodser vælges efter niveau, men de fleste vil komme længst med Racing Sinter klodser, som kan bruges både i tørt og vådt vejr. Dual Carbon bremser bedre men kræver indkøring og en del varme for at fungere optimalt.

    Racing Dual Sinter klodser er nok det mest All Round og holdbare, men også tilsvarende dyre. Det er også vigtig at finde en bremsevæske der giver tillid.

    Vi fortrækker til enhver tid Motorex Racing Brake Fluid, Dual Carbon klodser til tørvejr og Racing Sinter til regn.
  • Udstødning

    Vi levere LeoVince Full og Slip-on systemer til de fleste nye sports-maskiner. Siden vil snart indeholde en søge mulighed og alle de produkter vi har tilgængelig, i mellem tiden kan man altid sende os en forespørgsel på mail.
  • Tandhjul og Kæder.

    Spar vægt!

    Et andet kædekit med aluminiums bagkædehjul og en lettere 520 kæde giver et fornuftigt vægttab. Især den uaffjedrede vægt er god at spare. Man behøver ikke en masse gearinger i starten. For man må ikke ændre gearingen før man har fundet farten. Det kan let give den modsatte effekt.

    Passer gearingen ikke, så er det sandsynligvis fordi man kører for langsomt eller i et forkert gear. Måske tager man en forkert linje ind og ud af svinget. Skifter man gearing for tidligt, fastholdes man på sit niveau. Hvis man skulle nå det niveau der kræver en anden gearing, så sørg for at den kombination man bruger, ikke kræver at baghjulet flyttes nævneværdigt fra sin nuværende position.

    Alt for mange rykker bare baghjulet helt frem eller helt tilbage, for at få kæden til at passe. Det ødelægger hele geometrien i motorcyklen og den opsætning affjedring som man har fundet. Så prøv at finde en tandhjuls kombination sammen med en ny kæde, som gør at hjulet flyttes minimalt.

    Der findes gearings taveller på internettet som man kan bruge, blandt andet: http://www.gearingcommander.com

    Vi skaffer alle dele som evt. ikke findes her. Racerkæder og aluminiums kædehjul i alle størrelser.

    Vi bruger selv kun DID og har brugt dem i over 25 år, uden en eneste knækket kæde.
  • Transport af motorcykel

    Stropper og Surring til sikker transport at din motorcykel.

    Vær opmærksom på at i Tyskland har man en højere standard for sikring af gods, og herunder transport af Motorcykler på trailer. Der gælder en norm som hedder DIN EN 12195-2 og hvis de stropper man bruger til sikring af sin MC ikke har dette mærke, kan man risikere at få kørsels-forbud. Her i shoppen kan man købe de rigtige stropper for rimelige penge og derved sikre sig imod bøder og andre ubehagligheder.

    Tyrefix:

    En praktisk anordning der sikre at motorcyklen bliver stående på det samme sted. Det er før set at bagenden kan hoppe rundt under transport. Især ved transpor i trailer, som ofte ikke er så godt affjedret. Godkendt til transport i Tyskland iht. DIN EN 12195-2

    Transport sikring:

    Sikring med Robust håndtag til lås af bremsehåndtag på motorcykler af enhver art.  Klik systemet rundt om grebet giver en ekstra sikkerhed for at dit køretøj ikke falder ned af liften eller vælter i traileren under kørsel.

    Bike grabber:

    Man ruller simpelt hen bare et af hjulene op i holderen og vupti, så står den der bare. Kan justeret til at passe alle dæk størrelser.  Leveres med monteringsbeslag, for bil, trailer, eller garage for kr. 150 kr ekstra. Det eneste rigtige at have i kassevognen
  • Affjedring og Styrdæmper. Til Road Racing og mere seriøs Trackday kørsel, er det næsten uundgåeligt at man skal have opgraderet sin affjedring. Den første og billigste modifikation er at skifte forgaffel olie til en tynder olie. Hvis man vil opnå endnu bedre opsætning, kan det være en god idé at få afstemt fjedrene for og bag til sin egen vægt, i stedet for at kører rundt på noget som egentlig er designet til landevejs kørsel med passager og oppakning. Næste step er komplet nye dele. Det vil sige, helt ny bagdæmper med afstemt fjeder og komplet ny indmad i forgaffel, hvis man ikke lige tager den hele vejen og køber en komplet racing forgaffel, som oftest koster mere end helt motorcyklen. Fælles for mange af disse herlige og dyre stumper, er at de har en meget kort service tid, ofte kun nogle få timer, hvis de skal fungere optimalt. Mange nye cykler kører med elektronisk styret styrdæmper, som ofte viser sig ikke at være godt nok til ekstrem banekørsel. Der findes flere varianter på markedet, lineære og progressive. De progressive, egner sig beds til Race. Vi vil her forsøge at tilbyde dele som kan biddrage til en opgradering.


    Forgaffel Olie findes under Div. Plejeprodukter og smøremidler

  • Capit dækvarmer
    og andre produkter

    Tænk over hvor mange penge du kan ødelægge for, hvis du styrter på grund af et sæt dårlige dækvarmer. Dertil risikoen for personlig skade. Bare for at spare nogle få kroner. Vi går nogle gange rundt i pitten og måler med laser temperatur måleren. Hver gang finder jeg nogen, hvor især temperaturen i siderne er for alt alt for lav. Det er jo der man gerne vil være sikker på godt greb.

    I koldt vejr er det en god ide at pakke hele fælgen ind i nogle tæpper eller lignende. Det gælder om at få mest muligt varme akkumuleret. Man bruger ikke dækvarmer på regnvejrsdæk.

    Capit er italiensk og de mest solgte dækvarmer i verden, produceret i Milano. Bruges i World Super Bike og Moto GP af de fleste top teams. Alle Capit dækvarmerne bruger TNT teknologien (derfor uden termostat) der er nogle forskelle:

    MAXIMA Spina har en farvet kant, der også opvarmer hjulets kant (den er produceret i 7 forskellige farver.

    SPORT kan bestilles i 8 forskellige farver efter eget valg).

    - SPORT har kun stik forbindelse. MAXIMA kan bestilles med enten stik forbindelsen eller forbindelsen til display termregulatorerne (det samme bruges på LEO thermo-kontrollere og på dækholderne)

    - Med sin sfæriske form er MAXIMA meget tæt på hinanden (ingen hak med fælgene); Desuden er det dobbelt isoleret (mindre eksternt varmetab i forhold til SPORT-versionen)
  • Tøj og Sikkerhed

    Hjelmen:

    Hjelmen skal være EU godkendt. Den behøver ikke at være dyr for risikoen for at den får skrammer er stor og så skal den kasseres. Den skal sidde godt og være støjsvag. Skallen bør være lavet af glasfiber eller kevlar, hvilket også afspejler sig i prisen. Der skal helst være en form for beskyttelse imod dug. Vi bruger altid pin lock visir for at undgå dug. Det kan fås i forskellige farver og er hurtig at skifte.

    Rygskinnen:

    Den er obligatorisk og skal passe i størrelsen til brugeren. Hvis der i forvejen er rygskinne i tøjet, bør det fjernes og der skal bruges den type rygskinne der tages på separat. Den skal beskytte rygsøjlen hele vejen ned til halebenet og helst også skulderbladene. Den må ikke få for langt op i nakken, da den kan irritere når hovedet bøjes tilbage som det ofte gør på de lige strækninger.

    Dragten:

    Det bør være en heldragt, d.v.s uden lynlås i livet (obligatorisk i Road racing). Den skal som udgangspunkt være godkendt iht. EN-1621-1 CE og EN-1621-2. Der er stor forskel på kvaliteten af dragterne der kan fås til banekørsel og man kan let blive fristet af billige dragter, der udstråler meget mere end de kan leve op til. Hvis man holder sig til de lidt mere kendte mærker, så er chancen større for at købe det rigtige. Pris og kvalitet hænger også sammen her. Man bør lægge vægt på læder typen, dobbelte eller tredobbelte syninger, brug af kevlar tråd, ventilation, pukkel ved nakke, udbredt brug af kevlar på udsatte steder. Dragter der indeholder en hvis del kænguruskind er værd at gå efter. De sidder meget bedre og er mere smidige. Vi man have bedst mulig pasform, så få den syet efter mål.

    Støvler:

    Fås i mange varianter og priser. Der skal være ekstra beskyttelse af tå spidser, hæl, knyster og ankel. Mange har en "toe slider" på ydersiden af støvlen. Den bør være skruet fast, istedet for dem der sidder med et skinne system eller velcro, ellers falder de af. Den bør ikke indeholde noget af metal hvis man er kilden. For får du fødderne i asfalten kildre det en del. Sålen skal være rimelig blød og helst være temperatur bestandig. Mange støvler kan ikke tåle varmen fra udstødningen hvilket ofte kan være svær at undgå at få kontakt med.

    Handsker:

    Kængur skind er det stærkeste og mest smidige der findes. Udover det så er det en fordel at lillefinger og ringfinger er syet sammen. Det mindsker risikoen for at brække især lillefingeren. Der skal være en eller anden form for slidlag i håndfladen. Ikke nitter eller metal, de kan blive varme. Knoerne skal ligeledes være ekstra beskyttet. Som regel i en form af kevlar eller titanium. Syningerne skal helst være af kevlartråd med dobbelte syninger. Handsken skal være halvlang med en strop om håndledet.

    Knee sliders:

    Der findes forskellige plasttyper og nogle bider mere end andre. Det er en god reference for køreren, når man køre med knee sliders. Bare en lille berøring med slidersne i asfalten kan redde en forhjuls udskridning, så det gælder om at være klar. I starten slider man dem op lidt hurtigere end normalt fordi at det er sjovt at føle nedlægningen. Motorcykel tøj og Sikkerhed Udpluk af vores beklædning specielt velegnet til Road Racing og Trackday´s Motorcykel tøj og Sikkerhed er en vigtig del i hele den samlede racer/trackday pakke. På nogle områder skal man drage sin egen erfaring, med hensyn til størrelser og pasform, men følger du de "grundliggende regler" kan der være både penge at spare og man undgår ofte unødvendige pauser fra sporten.
  • Oliefiltre til Race


    Her er samlet de filtre som de fleste RR/Trackday motorcykler bruger. Brug evt. søgemaskinenerne hos

    K&N http://www.knfilters.com/search/appsearch.aspx eller

    Hiflo http://www.hiflofiltro.com/catalogue Oliefilter med "møtrik" og forberedt til sikringstråd / sikringswire

Aktive filtre

Viser 1-24 af 533 element(er)

Road racing.

Vi har helt tilbage fra 1990 haft med Roadracing at gøre. Vi har igennem den tid samlet forskellige dele, der kan hjælpe en ny Road Racing eller Trackday kører. Dette er med til at danne en perfekt start i en fantastisk sport.

Vi vil også være at finde på udvalgte TrackDay arrangementer, hvor vi igennem mange år har hjulpet mange kørere. Vi kan klare tekniske problemer, svejsning af knækkede dele, aluminium, rustfri, eller titanium, eller bare hjælp med en reservedel. Alt dette kan blive forskellen på at kører hjem eller blive. Og samtidig med til at få lidt mere banetid.

Vores bog "Fra Track-day kører til Roadracing kører" er en guide for nybegyndere, hvordan man kommer igang osv. Man kan besøge vores eget racing team her https://www.facebook.com/sayjesracing/