Tøj og Sikkerhed
Tøj og Sikkerhed
Hjelmen:
Hjelmen skal være EU godkendt. Den behøver ikke at være dyr for risikoen for at den får skrammer er stor og så skal den kasseres. Den skal sidde godt og være støjsvag. Skallen bør være lavet af glasfiber eller kevlar, hvilket også afspejler sig i prisen. Der skal helst være en form for beskyttelse imod dug. Vi bruger altid pin lock visir for at undgå dug. Det kan fås i forskellige farver og er hurtig at skifte.Rygskinnen:
Den er obligatorisk og skal passe i størrelsen til brugeren. Hvis der i forvejen er rygskinne i tøjet, bør det fjernes og der skal bruges den type rygskinne der tages på separat. Den skal beskytte rygsøjlen hele vejen ned til halebenet og helst også skulderbladene. Den må ikke få for langt op i nakken, da den kan irritere når hovedet bøjes tilbage som det ofte gør på de lige strækninger.Dragten:
Det bør være en heldragt, d.v.s uden lynlås i livet (obligatorisk i Road racing). Den skal som udgangspunkt være godkendt iht. EN-1621-1 CE og EN-1621-2. Der er stor forskel på kvaliteten af dragterne der kan fås til banekørsel og man kan let blive fristet af billige dragter, der udstråler meget mere end de kan leve op til. Hvis man holder sig til de lidt mere kendte mærker, så er chancen større for at købe det rigtige. Pris og kvalitet hænger også sammen her. Man bør lægge vægt på læder typen, dobbelte eller tredobbelte syninger, brug af kevlar tråd, ventilation, pukkel ved nakke, udbredt brug af kevlar på udsatte steder. Dragter der indeholder en hvis del kænguruskind er værd at gå efter. De sidder meget bedre og er mere smidige. Vi man have bedst mulig pasform, så få den syet efter mål.Støvler:
Fås i mange varianter og priser. Der skal være ekstra beskyttelse af tå spidser, hæl, knyster og ankel. Mange har en "toe slider" på ydersiden af støvlen. Den bør være skruet fast, istedet for dem der sidder med et skinne system eller velcro, ellers falder de af. Den bør ikke indeholde noget af metal hvis man er kilden. For får du fødderne i asfalten kildre det en del. Sålen skal være rimelig blød og helst være temperatur bestandig. Mange støvler kan ikke tåle varmen fra udstødningen hvilket ofte kan være svær at undgå at få kontakt med.Handsker:
Kængur skind er det stærkeste og mest smidige der findes. Udover det så er det en fordel at lillefinger og ringfinger er syet sammen. Det mindsker risikoen for at brække især lillefingeren. Der skal være en eller anden form for slidlag i håndfladen. Ikke nitter eller metal, de kan blive varme. Knoerne skal ligeledes være ekstra beskyttet. Som regel i en form af kevlar eller titanium. Syningerne skal helst være af kevlartråd med dobbelte syninger. Handsken skal være halvlang med en strop om håndledet.Knee sliders:
Der findes forskellige plasttyper og nogle bider mere end andre. Det er en god reference for køreren, når man køre med knee sliders. Bare en lille berøring med slidersne i asfalten kan redde en forhjuls udskridning, så det gælder om at være klar. I starten slider man dem op lidt hurtigere end normalt fordi at det er sjovt at føle nedlægningen. Motorcykel tøj og Sikkerhed Udpluk af vores beklædning specielt velegnet til Road Racing og Trackday´s Motorcykel tøj og Sikkerhed er en vigtig del i hele den samlede racer/trackday pakke. På nogle områder skal man drage sin egen erfaring, med hensyn til størrelser og pasform, men følger du de "grundliggende regler" kan der være både penge at spare og man undgår ofte unødvendige pauser fra sporten.
FILTRER:Sorter efter
Status
Pris
Viser 1-7 af 7 element(er)
Tøj og Sikkerhed
Hjelmen:
Hjelmen skal være EU godkendt. Den behøver ikke at være dyr for risikoen for at den får skrammer er stor og så skal den kasseres. Den skal sidde godt og være støjsvag. Skallen bør være lavet af glasfiber eller kevlar, hvilket også afspejler sig i prisen. Der skal helst være en form for beskyttelse imod dug. Vi bruger altid pin lock visir for at undgå dug. Det kan fås i forskellige farver og er hurtig at skifte.Rygskinnen:
Den er obligatorisk og skal passe i størrelsen til brugeren. Hvis der i forvejen er rygskinne i tøjet, bør det fjernes og der skal bruges den type rygskinne der tages på separat. Den skal beskytte rygsøjlen hele vejen ned til halebenet og helst også skulderbladene. Den må ikke få for langt op i nakken, da den kan irritere når hovedet bøjes tilbage som det ofte gør på de lige strækninger.Dragten:
Det bør være en heldragt, d.v.s uden lynlås i livet (obligatorisk i Road racing). Den skal som udgangspunkt være godkendt iht. EN-1621-1 CE og EN-1621-2. Der er stor forskel på kvaliteten af dragterne der kan fås til banekørsel og man kan let blive fristet af billige dragter, der udstråler meget mere end de kan leve op til. Hvis man holder sig til de lidt mere kendte mærker, så er chancen større for at købe det rigtige. Pris og kvalitet hænger også sammen her. Man bør lægge vægt på læder typen, dobbelte eller tredobbelte syninger, brug af kevlar tråd, ventilation, pukkel ved nakke, udbredt brug af kevlar på udsatte steder. Dragter der indeholder en hvis del kænguruskind er værd at gå efter. De sidder meget bedre og er mere smidige. Vi man have bedst mulig pasform, så få den syet efter mål.Støvler:
Fås i mange varianter og priser. Der skal være ekstra beskyttelse af tå spidser, hæl, knyster og ankel. Mange har en "toe slider" på ydersiden af støvlen. Den bør være skruet fast, istedet for dem der sidder med et skinne system eller velcro, ellers falder de af. Den bør ikke indeholde noget af metal hvis man er kilden. For får du fødderne i asfalten kildre det en del. Sålen skal være rimelig blød og helst være temperatur bestandig. Mange støvler kan ikke tåle varmen fra udstødningen hvilket ofte kan være svær at undgå at få kontakt med.Handsker:
Kængur skind er det stærkeste og mest smidige der findes. Udover det så er det en fordel at lillefinger og ringfinger er syet sammen. Det mindsker risikoen for at brække især lillefingeren. Der skal være en eller anden form for slidlag i håndfladen. Ikke nitter eller metal, de kan blive varme. Knoerne skal ligeledes være ekstra beskyttet. Som regel i en form af kevlar eller titanium. Syningerne skal helst være af kevlartråd med dobbelte syninger. Handsken skal være halvlang med en strop om håndledet.Knee sliders:
Der findes forskellige plasttyper og nogle bider mere end andre. Det er en god reference for køreren, når man køre med knee sliders. Bare en lille berøring med slidersne i asfalten kan redde en forhjuls udskridning, så det gælder om at være klar. I starten slider man dem op lidt hurtigere end normalt fordi at det er sjovt at føle nedlægningen. Motorcykel tøj og Sikkerhed Udpluk af vores beklædning specielt velegnet til Road Racing og Trackday´s Motorcykel tøj og Sikkerhed er en vigtig del i hele den samlede racer/trackday pakke. På nogle områder skal man drage sin egen erfaring, med hensyn til størrelser og pasform, men følger du de "grundliggende regler" kan der være både penge at spare og man undgår ofte unødvendige pauser fra sporten.